Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Vyzkoušejte metody pro zlepšení kondice vašich očí

25.07.2022 12:57
Metody pro zlepšení kondice vašich očí

Vaše oči pro vás každodenně tvrdě pracují. Přijímají obrovské množství obrazů, umožňují vám číst e-maily, rozeznávat tváře i vyhodnocovat dopravní situace. Pro váš život jsou zkrátka nepostradatelné. Abyste si udrželi výkon i v dnešní zběsilé době, měli byste svému zraku věnovat pravidelnou péči. Vyšetřete si pár minut a vyzkoušejte několik jednoduchých metod, kterými zlepšíte kondici svých očí. Možná se v budoucnu vyhnete vleklým problémům, které by mohly váš zrak postihnout.
 

Pravidelným kontrolám se nevyhnete

Naše první rada je jednoduchá stejně jako důležitá: Nezapomínejte na pravidelné kontroly u očního lékaře. Kromě toho, že vám lékař přeměří dioptrie, zkontroluje také oční tlak a další ukazatele zraku. Tak jako pravidelnými kontrolami svého vozu předejdete větším a nákladnějším opravám, i u zraku jeho pravidelným kontrolováním předejdete vleklým onemocněním. Nebo je alespoň podchytíte v samotném zárodku. Nemáte čas na vysedávání v přeplněné čekárně? Ambulance očních specialistů jdou s dobou, na spoustu z nich se můžete objednat online a podle termínu přizpůsobit své nabité plány.
 

Odpočiňte si od digitálních obrazovek, nebo je alespoň odcloňte

Počítače, tablety, telefony, chytré hodinky… A výčet určitě ještě není konečný. Nicméně všechna tato zařízení vyzařují modré světlo, které vašim očím neprospívá. S jejich nadměrným používáním se vaše oči vysušují, mohou vás bolet svaly okolo očí, horší se vidění a přichází bolest hlavy. Máte vše zaznamenané v digitální podobě? Na spoustě moderních zařízeních jde nastavit noční režim. Ten podle denní doby posouvá barevnost displeje k teplejším barvám, a tím se eliminuje modré světlo. Stejně tak má na únavu očí vliv i jas displeje. Nastavte si ho jako adaptivní. Jas se bude upravovat automaticky podle okolního světla. Zajímavou variantou by pro vás mohly být speciální brýle, které odcloňují modré světlo od obrazovek. Stejnou funkci při filtraci modrého světla pak zastanou karotenoidy.
 

Správným stravováním ke zdravým očím

K lepšímu zraku vám mohou dopomoci i některé potraviny. Jde převážně o ty, co obsahují v hojné míře karotenoidy (rethinol, β-karoteny, lutein, zeaxantin, mezozeaxantin) a skupinu vitamínů B, C a E. 

Potraviny pro zdravé oči

  • Významným zdrojem karotenoidů je mrkev, borůvky, špenát, rajčata, dýně, pstruh, losos (mezozeaxantin). 
  • Listová zelenina, fazole, vejce a obiloviny jsou bohatým zdrojem vitamínů skupiny B.
  • Nejbohatšími zdroji vitamínu C jsou kiwi, citrusy, rajčata a papriky.
  • A vitamín E najdete v lískových oříšcích, olivách, olivovém oleji, špenátu a celozrnném pečivu.

 

Dodržujte oční hygienu

Udělejte si z oční hygieny pravidelný návyk stejně jako z čištění zubů nebo pravidelného mytí rukou. Zdrží vás to jen chvíli a benefity jsou obrovské. Nevíte, co se pod tímto kouzelným názvem skrývá? Oční hygieně jsme věnovali samostatný článek. Věnujte se mu chvilku i vy, jistě nám dáte za pravdu, že její zařazení do běžných návyků vás nic nestojí.

Pečujte o svůj zrak